Yayınlar

YAYINLAR
Ekerim-Akbulut, M., Etel, E., Tahiroğlu, D., & Selçuk, B. (basımda). Children’s Social Understanding Scale Short-Form: Adaptation to Turkish sample. 
Ekerim-Akbulut, M. (basımda). Mental state understanding in Turkey: Findings on the development of the theory of mind from a Turkish context. In H. H. Sen & H. Selin (Eds.) Childhood in Turkey: Sociological, educational and psychological perspectives. Springer Nature
Jackson, R., Ekerim-Akbulut, M., Zanette, S., Selçuk, B., & Lee, K. (2021). Parenting by lying in Turkey: associations with negative psychosocial outcomes and psychopathy in adulthood. Humanities and Social Sciences Communications, 8(1), 1-9.https://doi.org/10.1057/s41599-021-00877-9
Ekerim-Akbulut, M., Selçuk, B., Slaughter, V., Hunter, J. A., & Ruffman, T. (2020). In two minds: Similarity, threat, and prejudice contribute to worse mindreading of outgroups compared to an ingroup. Journal of Cross-Cultural Psychology, 51, 25-48. https://doi.org/10.1177/0022022119883699
Ekerim-Akbulut, M., & Selçuk, B. (2019). The role of theory of mind, emotion knowledge and empathy in preschoolers’ disruptive behavior. Journal of Child and Family Studies. doi:10.1007/s10826-019-01556-9
Ekerim, M., & Selcuk, B. (2018). Longitudinal predictors of receptive language: parental inductive reasoning and executive functions. Early Education and Development, 29, 324-341. doi: 10.1080/10409289.2017.1407607
Selcuk, B., Brink, K. A., Ekerim, M., & Wellman, H. (2018). Sequences of theory of mind acquisition in Turkish children from diverse social backgrounds. Infant and Child Development. https://doi.org/10.1002/icd.2098
Ekerim, M., & Selcuk, B. (2016). Gelişimsel psikopatoloji bakışıyla şiddet [Violence from Developmental Psychopathology Perspective]. Türk Psikoloji Yazıları [Turkish Psychological Articles], 19, 109-222.
Ekerim, M., & Selçuk, B. (2016). Çocuk ve ergenlerde davranım bozuklukları ile ilişkili olan bilişsel süreçler [Cognitive processes that are linked to conduct problems in children and youth]. In M. Irak (Ed.) pp. 27-62. Davranış bozuklukları ve biliş [Conduct problems and cognition]. Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, Istanbul.
Karasu, M., Aykaç, B., Çelikadam, C., Balım, B., Aktaş, B., Cesur, S. (2021) Okul Çağındaki Çocukların Ahlaka İlişkin Gündelik Kavramsallaştırmaları: Keşifsel Bir İnceleme. Nesne.
Tosyali, F. & Aktaş, B. (2021). Does Training Analytical Thinking Decrease Superstitious Beliefs? Relationship between analytical thinking, intrinsic religiosity, and superstitious beliefs. Personality and Individual Differences.
Aktaş, B. (2021). Adalete İlişkin  Hassasiyetlerin Gelişimsel İzleri: Haksızlıktan Kaçınma Davranışına İlişkin Güncel İncelemeler. Psikoloji Çalışmaları. https://doi.org/10.26650/SP2020-816658
Aktas, B., Yilmaz, O., & Bahçekapili, H. G. (2017). Moral pluralism on the trolley tracks: Different normative principles are used for different reasons in justifying moral judgments. Judgment and Decision Making. 12(3), 297-307.
Oğuz Taşbaş, E. H. & Unkelbach, C. (2021). Repeating Stereotypes: Increased belief and subsequent discrimination (under review).
Oğuz Taşbaş, E. H. (2021). Gruplarda Karar Verme, In Örgütlerde Psikoloji: Sosyal Kimlik Yaklaşımı (pp 99-119),  N. Mamatoğlu (Ed.)(under review) (Çev.)
Oğuz Taşbaş, E. H. (2021). Benlik ve Benlik Arayışları, In Motivasyon ve Duyguyu Anlamak (pp 303-335), H. İşözen, E. Ö. Erbay, H. Tasa (Ed.s), Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara (Çev.) ISBN978-625-406-747-1
Oğuz Taşbaş, E. H. (2019). Çatışma Ve Çatışma Çözümü Sürecinde Duyguların Rolü. Muhakeme Dergisi , 2 (2), 8-18 . https://doi.org/10.33817/muhakeme.476068
Oğuz Taşbaş, E. H. (2017). Influence of Emotions on Facial Working Memory, International Academic Conference Proceedings, ISBN 978-9941-27-444-2, 71-78
Oguz Tasbas, E. H., Kilic, M., Aykac, B. & Coskun, E. (2016). Genç Kimliğinin Şekillenmesinde Üniversitenin Etkisi: Düzce Örneği. 8. Ulusal Sosyoloji Kongresi ISBN: 978-975-98503-5-7, s. 520
Kerlin, J.R., Oguz, E.H. & Raymond, J.E. (2013). Visual orienting biases during reward learning. Journal of Vision. 13, 9.900